Warkis Sawo U18 Suomi-Sarjan pronssille, lopputurnaus keräsi hienosti yleisöä
Warkis Varkaus ryJulkaistu: 07.04.2024 22.19

Warkis Sawo U18 Suomi-Sarjan pronssille, lopputurnaus keräsi hienosti yleisöä

Warkis Sawo U18 pelasi itselleen pronssimitalit Kämärillä pelatusta lopputurnauksesta voittamalla sunnuntain pronssiottelussa HYRIn maalein 5-2.

Lauantain välierässä Valkeakosken Kiekko-Ahmaa vastaan tarjolla oli loppuottelupaikka, mutta vieraat veivät voiton sitkeällä puolustamisella sekä nopealla vastahyökkäyspelaamisella. Warkis Sawo sai pelata ottelussa ylivoimaa melkein 13 minuuttia mutta niiden aikana Kiekko-Ahma pääsi kuin varkain rokottamaan kolme alivoimamaalia, jotka lopulta toivat kotijoukkueelle kauden ensimmäisen tappion. Lopputuloksen 4-6 Kiekko-Ahma teki tyhjään maaliin. Warkis Sawon tehomiehet ottelussa olivat hienon pelin pelannut Jonne HIltunen 3+0, Tuukka Virtanen 1+1, Veeti Miettinen 0+2 sekä Luukas Rissanen 0+1 ja Veeti Kokko 0+1. Maalilla aloitti Lari Virtanen ja tilanteessa 2-5 maalin suulle luisteli Anssi Pekkonen. Ottelua oli seuraamassa 260 kiekkojännäriä.

Lauantain toisessa välierässä nähtiin dramaattinen loppuhuipennus, kun RNK Raisiosta tasoitti ottelun kahdella Joona Toivosen maalilla HYRIä vastaan. Ensin alivoimalla ajassa 56.33 kavennus 2-3 ja 3-3 ajassa 59.59. RNK voitti heti varsinaisen peliajan jälkeen pelatun voittolaukauskilpailun ja ottelun maalein 4-3

Sunnuntain pronssiotteluun kotijoukkue sai taakseen taas mahtavan ja kannustavan yleisön, 210 henkeä. Ja lauantain tappiosta sisuuntunut Toni Kinnusen, Tomi Kainulaisen ja Herkko Korhosen valmentama kotijoukkue ei antanut HYRIlle mahdollisuuksia. Lopputulos 5-2 ja tehopisteet ottelussa Joni Jäppinen 1+1, varmoin ottelin puolustuksessa pelannut Lucas Puotila 1+1, Luukas Rissanen 1+1, Jonne Hiltunen 1+1, Aatu Lackman 1+0 sekä Kalle Lankinen 0+1 ja Eemeli Markkanen 0+1. Anssi Pekkonen kotijoukkueen maalilla 13 torjuntaa ja vieraiden maalivahdille kirjattiin 59 torjuntaa.

Loppuottelussa RNK voitti tiukkojen vaiheiden jälkeen Kiekko-Ahman maalein 4-3. RNK:n maalivahti Arttu Sundström piti ottelun loppuhetkillä huipputorjunnoillaan joukkueensa voitossa kiinni, kun Kiekko-Ahma väänsi jälleen sitkeällä pelaamisellaan hyökkäyksiä kohti RNK maalia. Ottelun voittomaali kirjattiin Joona Toivoselle ajassa 54.35.

Loppusijoitukset:

1. RNK, Raisio

2. Kiekko-Ahma , Valkeakoski

3. Warkis Sawo

4. HYRI, Hyvinkää/Riihimäki

Viikonlopun pistepörssin kunkku oli RNK:n Joona Toivonen 4+2 ja hänen perässä kotijoukkueen Jonne Hiltunen 4+1 ja Kiekko-Ahman Jori Väisänen 3+2 tehopisteillä.

Warkis kiittää turnaukseen osallistuneita joukkueita sekä runsaslukuista yleisöä! Sarjapelien osalta kiekkokausi Kämärillä on päättynyt.

Sawo Hockey U13 AA peliryhmät pelasivat Kymi-Saimaan lohkosta voiton ja Savo-Karjalan lohkosta pronssia. U14AA ja U15A hävisivät omien sarjojensa pronssiottelut

WARKIS WARKAUS RY

Ahlströminkatu 10 LT 26

78250 VARKAUS