Tervetuloa mukaan Warkiksen Leijonakouluihin kaudelle 2023-2024

Leijonakoulut on alle 8-vuotiaille tytöille ja pojille tarkoitettuja toimintoja, jonne ovat tervetulleita kaikki, sukupuoleen tai taitotasoon katsomatta. Ohjaajat ovat koulutettuja ja tarvittaessa jäälle pääsevät pienimpien harrastajien mukana myös lasten vanhemmat.

Warkis Leijonakoulujen kauden 2023-2024 ovat alkanee ja mukaan voit tulla kesken kauden. Muistathan ilmoittautua suosittuun matalan kynnyksen harrastukseen.

Leijonakoulujen kustannukset:

1. Seuran jäsenmaksu 10 euroa

2. Tietoturva asetuksen vuoksi suosittelemme perheiden ostavan vakuutuksellisen Jääkiekkoliiton pelipassin itse. Vakuutuksellisen Kiekkokoulurekisteröinti = pelipassi, luistelu -ja kiekkokoululaiset maksaa kaudelle 2023-2024 7 euroa. Lisäinfoa ja ostamaan täältä: Leijonat - Finhockey - Pelipassi = lupa pelata.

Leijonakoulut on loistava matalankynnyksen tapa aloittaa jääkiekko. Toiminnassamme on tarjolla kaksi ryhmää iän sekä lähtötason mukaan. Jokaiselle lapselle pyritään löytämään oikea paikka aloittaa harrastus. Leijonakouluissa tärkeintä on lapsilähtöinen toiminta, jossa lasta pyritään opettamaan leikkien sekä pelaamisen avulla. Pyrimme leijonakouluissa siihen, että lapsi liikkuu joka kerta mahdollisimman paljon ollessaan jäällä. Toimintaamme mahtuu mukaan myös lisää ohjaajia, mikäli ohjaaja porukkaan liittyminen kiinnostaa, niin ota rohkeasti yhteyttä!

Leijonakoulu ryhmien opetukselliset sisällöt on jaettu seuraavasti:

• Kasvatukselliset sisällöt
  • Lajitekniset sisällöt (luistelu, kiekonhallinta ja mailatekniikka)
  • Leikit ja kisat
  • Pelin oppimiseen liittyvät sisällöt

Leijonakoulujen toimintakausi alkaa syyskuussa. Uudet innokkaat lapset ovat tervetulleita mukaan toimintaan! Mikäli lapsi oli mukana viime kaudella, niin teethän ilmoittautumisen myös tulevalle kaudelle.

Muistathan ilmoittautua, niin saat tietoa koulujen harjoitusvuoroista sekä muusta seuran tiedotuksesta.

Varkauden Aluelämpö Luistelukoulu

Luistelukoulu on ensimmäinen askel aloittaa harrastus. Ryhmässä tutustutaan jäähän, opetellaan kaatumaan ja nousemaan ylös erilaisten leikkien kautta. Kun luistimilla on opittu pysymään pystyssä, tutustutaan hieman myös peliin nimeltä jääkiekko ja otetaan mailat sekä kiekot mukaan.

Tähän ryhmään tultaessa ei tarvitse vielä osata luistella tai tulla toimeen yksin jäällä. Luistelukoulu ryhmässä lapsen on turvallista aloittaa jääliikunta yhdessä vanhemman kanssa. Jäällä lapsen kanssa tulee olla joku tukihenkilö lapsen apuna.

Milloin: Vakiojäävuoro torstaisin klo 17.15 harjoituhallissa. HUOM! vko42 (koulujen syyslomaviikko) ei harjoituksia

Missä: harjoitushalli

Kenelle suunnattu: Suositeltavat ikäluokat 2020 – 2017 syntyneet ja aloittelijat.

Warkis Luistelukoulua sponsoroi kaudella 2023-2024 Varkauden Aluelämpö.

Savon Voima Leijonakiekkokoulu

Milloin: Vakiojäävuorot tiistaisin klo 18 NPS Areena ja torstaisin klo 19 harjoitushallissa. Huom! vko 42 (koulujen syyslomaviikko) ei harjoituksia

Missä: Kämärin jäähallit

Kenelle suunnattu: Suositeltavat ikäluokat 2018 – 2016 syntyneet. Tämän lisäksi Leijonakiekkokoulu on sopiva ryhmä hieman vanhemmille vasta-alkaja lapsille tulla mukaan toimintaan.

Leijonakiekkokoulussa siirrytään yhä enemmän jääkiekon taitojen opetteluun. Pääpainona on edelleenkin luistelun opettelu, erilaisten leikkien sekä pelien avulla. Mukaan otetaan mailat ja kiekot heti kauden alusta. Peleihin ja leikkeihin sisällytetään jääkiekon lajitaitoja. Taitotasona ryhmässä on sujuva toiminta jäällä itsenäisesti, leijonakiekkokoulussa on myös lapsella oltava jo täysi jääkiekkovarustus.

Warkis Leijonakiekkokoulua sponsoroi kaudella 2023-2024 Savon Voima

TÄSTÄ ILMOITTAUTUMAAN!

Infoa mukaan tuleville lapsille ja perheille.

- Harjoituksia on mahdollista seurata jäähallissa

- Tulethan aina ajoissa paikalle

- Luistinten teroitusmahdollisuus pyritään järjestämään

- Muista pakolliset varusteet:

o ristikollinen kypärä

o kaulasuoja

o luistimet

o maila

o HUOM! Leijonakiekkokoulussa on hyvä olla täydellinen jääkiekkovarustus heti kauden alusta alkaen. Näin takaamme turvallisen harjoittelun lapselle

- Seuralla on myös yksittäisiä varusteita, joita on saatu lahjoituksena. Näitä annetaan eteenpäin jäähallilla

Tervetuloa mukaan Warkiksen Leijonakouluihin!

Lisätiedot Junioripäällikkö Mika Immoselta 044-248 1384 tai immu.warkis(at)gmail.com

Leijonat - Leijona-kiekkokoulu

WARKIS WARKAUS RY